Eller kan man egentligen kalla det löptur? 6 km på 40 minuter är knappast något att skryta över och det enda jag kan säga är OMG! I november åkte jag på en långvarig förkylning som aldrig tycktes vilja släppa taget och december var full av jobb, socialisering, god mat och avslappning (undanflykter, undanflykter) så det är nästan 2 månader sedan jag tränade ordentligt och regelbundet. Men vem kunde tro att formen dalade så fort. Dalade och dalade – föll fritt fall är väl snarare rätt ord.

Men nu är jag i alla fall igång – och det känns BRA! Det är härligt att komma till Sunny California som just nu bjuder på 20 grader och sol. Behöver jag säga att det är härligt att springa ute?

Klockan är bara 11.30 här borta och jag ska försöka läsa lite kurslitteratur innan tröttheten tar över i eftermiddag.

Vi hörs!

11 Responses to Årets första löptur

    • Mikaela says:

      Go for it! Det är tugnt i början men när flytet kommer är det kul. Det är kul att se progression och att löpa är så mycket enklare att ta sig ut på än att komma sig till gymmet. Good luck! Kram.

  • Elsklingen says:

    Fyyyyy så orättvist att du kan springa i 20 gradig värme. Här var det 14 minus imorse. Vägrar springa om det är mer än minus 10. Min gräns kryper stadigt uppåt. Förra året var det -12.

    Ja, det försvinner snabbt, men har man en grund så är du snart tillbaka! Härligt att vara igång igen!

    Kram

    • Mikaela says:

      I know. Livet är härligt här i Kali 🙂 Minus 10 är nog kallt!! Det blir så jobbigt för lungorna om det är för kallt.
      Jo formen kommer nog snart tillbaka. Det är alltid tugnt första gången efter ett längre uppehåll men jag har mina hopp om att ta milen under 50 min snart.
      Lycka till med din träning och utmaning! Kram.

  • Yasmine Öz says:

    Kör intervaller så ökar du konditionen snabbare:-) antingen 4*4 intervaller eller 4*2… bästa sättet att komma igång snabbt, jag har løpt en hel del, eller det är väl det i stort sätt jag gör, ute kör jag bara långdistans medans på rullbandet är det intervaller. Dina 40 minuter blir snart 30:-) Hejar på dig..

    • Mikaela says:

      Tack för att du påminde mig om intervallträning och för att du tittar in här.
      Jag brukar köra intervall 1 ggn i veckan (4×4) när jag är inne i mina vanliga träningsrutiner.
      Det är tugnt att komm igång efter ett långt uppehåll men räknar med att formen snart kommer tillbaka!
      Kram.

  • Gabriella says:

    [MARKED AS SPAM BY ANTISPAM BEE | Server IP]
    Vad duktig du är 🙂 Du har ju precis kommit tillbaka ju 🙂 Håller med om att klara milen på hygglig tid 😉 I mitt fall ska jag nog börja med att sätta upp “att klara milen överhuvudtaget” hahaha 🙂

    Kram!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Mikaela - in the world © 2013. All Rights Reserved.