Tre veckor har gått i utmaningen 10 mil på 10 veckor och här kommer veckans sammandrag:

UTMANARE –what’s your numbers?? 😉

Mikaela (me): 16 km jogging (39/100)

Gabriella: 33 km jogging (60.5/100)

Helena (Swedish Army Wife):  0 km powerwalk. Kom igen nästa vecka!! (26,2/100)

Malin G: km  skidor (50+ /100)

Nadja: 11.5 km gång/hike/jogging (31.5/100)

Elsklingen:  2.6 km jogg/powerwalk (24.3/100)

La Madrileña:  23 km jogging (62.6/100).

Jessica: 15 km promenader (60/100).

 

Nya utmanare from vecka 4:

Emma:

Vuxenmamman:

Kajsa:

Linn Annika:

….

Är ni redo för vecka 4?

BONUSUTMANING (för dom som vill ha det lilla extra):
Varje vecka kommer jag att lägga till en liten bonusutmaning. Häng på dom som vill!

Vecka 2: Plankan 1 min (eller så länge du klarar) x3 – 5 dagar denna vecka.
Vecka 3: Magecrunch på slide (se youtube-video nedan). 10 x2 – 3 ggn/v.
Vecka 4: Denna vecka kör fyra övningar för lår och rumpa – bra träning för att förbättra springtiden! Vem är med? (Elsklingen – nästa vecka kör vi din WOD!)


….

Min träning denna veckan:
Veckan började med stela ben efter söndagens 18km hike samt lite osäkerhet runt vaden/akillesen som krånglat tidigare (akillesen är verkligen min akilles!). Men allt gick bra och träningsveckan känns nästan komplett.

Mån: Styrketräning mage/rygg + armar/bröst
Tis: Träningsvärk from hell i armar och bröst! Löpband 6.5 km (känning i vaden, men den höll!)
Ons: Klättring (och socialisering). Magträning med catslides.
Tors: Spinning + catslides mage. Puh!
Fre: Jogging ute 9.5 km (längsta turen i år!).
Lör: Cykla ca 1 mil + klättring.
Sön: Kajak 1,5 timme.

….

Och till er som känner er manade – det är fortfarande möjlighet att hänga på!

Starta beach 2012 redan nu!

24 Responses to Utmaningen so far: Vecka 3

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Mikaela - in the world © 2013. All Rights Reserved.