Här är veckans sammandrag efter fyra fullförda veckor:

UTMANARE –time for confession! 😉

Mikaela (me): 16.5 km jogging (55.5/100)

Gabriella:  16.5 km jogging (77/100)

Helena (Swedish Army Wife):   km powerwalk (26,2/100)

Malin G: km  skidor (50+ /100)

Nadja:  20 km gång/hike/jogging (51.5/100)

Elsklingen: 11.3 km jogg/powerwalk (35.6/100)

La Madrileña:  28 km jogging (90.6/100).

Jessica: 25 km promenader (70/100).

 

Nya utmanare from vecka 4:

Emma: 11 km (11/100)

Vuxenmamman:

Kajsa: 5 km (5/70)

Linn Annika: 8.5 km (8.5/70)

Nilla: 8 km (8/70)

….

Dags för vecka 5!

BONUSUTMANING (för dom som vill ha det lilla extra):
Varje vecka kommer jag att lägga till en liten bonusutmaning. Häng på dom som vill!

Vecka 2: Plankan 1 min (eller så länge du klarar) x3 – 5 dagar denna vecka.
Vecka 3: Magecrunch på slide (se youtube-video nedan). 10 x2 – 3 ggn/v.
Vecka 4: Denna vecka kör fyra övningar för lår och rumpa – bra träning för att förbättra springtiden!
Vecka 5: Eftersom Linnea körde igång med sin utmaning (burpees/situps/twists) känns det lite övermäktigt att slänga in extra styrketräningsövningar så denna veckas bonusutmaning blir: Klocka din bästa 5 km runda! Eller din vanliga runda (vi jämför resultatet i vecka 10). Och till er som går/powerwalkar. Ta tid ni också, prova jogga ett par minuter och se hur det känns. Kom över spärren!

….

Min träning denna veckan:

Mån: Styrketräning all over (armar/ben/rumpa/mage/rygg) + yogatimme
Tis: Löpträning: Intervall 6.5 km + 20 burpees/situps/twists
Ons: Löpträning: Tempo 5 km + 21 burpees/situps/twists
Tors: Spinning + 22 b/s/t
Fre: Löpträning: Tidkontroll 5 km + styrketräning ben/rumpa/mage/rygg inkl 23 b/s/t
Lör: Klättring + 24 b/s/t
Sön: Klättring + 25 b/s/t

….

Och till er som känner er manade – det är fortfarande möjlighet att hänga på!

Starta beach 2012 redan nu!

18 Responses to Utmaningen so far: Vecka 4

    • Mikaela says:

      Bra jobbat själv! Jag tror jag måste öka upp antal kilometer till dig, du är ju färdig med dina 10 mill långt före estimerad tid 🙂 Du får 50 km extra. Haha! Stå på. Du är duktig! Kram!

      • emma says:

        Tack!
        Jag gör så gott det går, blir dock mest promenader till och från jobbet i dagsläget. Två tjejer har blivit attackerade under den senaste veckan, precis i mitt kvarter, så jag vågar mig inte direkt ut på någon löprunda på kvällarna.

  • Nilla says:

    Halloj!

    Under veckan som gått har det blivit 8 km i löpspåret 🙂 Jag får nog öka på lite om jag ska klara målet, ska bli kul! Är det någon annan som springer på Rancho i Los Altos Hills?

    Till resten av er som utmanar – bra jobbat denna veckan!

    // Nilla

  • Hola från Madrid!

    Jag sprang från Måndag 6/2 till Måndag 13/2 totalt 28 km. En kväll sprang jag hela 15 km och sedan kom jag hem och satte mig på golvet för jag var så himla yr i skallen och mådde illa, ha, ha….man är inte i bra form direkt. Hela 1 timme och 29 minuter tog det…snigeln tog sig ivarje fall hem till slut! 😉 Sedan sprang jag en dag 7 km och en annan 6 km. Efter denna pärs har jag proppat i mig choklad som tröst 😉

    Saludos desde Madrid,
    La Madrileña

    • Mikaela says:

      Bra jobbat (som alltid). Jag ökar upp ditt mål till 20 mil 😉
      Stå på! Du är duktig. Jag håller mig än så länge under milen.
      Choklad är alltid en bra tröst – och du är absolut värd det!
      Kram!

  • Kajsa says:

    Nu äntligen orkar jag rapportera…

    Måndag-Tisdag = 5 km powerwalk
    Onsdag-Söndag = sjuk

    Jag är snart på benen och då ska jag minsann ta igen så mycket jag bara kan!

  • Hola,

    Jag är så taggad (..not!) att jag för en gångs skull är ute i god tid och rapporterar denna veckas löpning…Sedan i Måndags 14 Februari har jag varit ute hela 1 gång denna vecka. Jag tänkte ge er andra latmaskar en chans att vinna över mig! ;-)))

    Näe, sena jobbkvällar, kallt ute och sjukdomen lathet fick övertaget och lyckades övertyga mig om hur skönt det ändå är i soffan under filten typ. Men idag (Söndag 19:e Feb) sken solen och det var varmt och skönt ute (typ 15 grader) så jag tog mig i kragen och för att ni inte skall vinna över mig lyckades jag släpa mig runt inne och runt omkring Retiroparken här i Madrid i hela 15 kilometer (1 timme och 43 minuter tog det + 4 stopp vid olika fontäner för att dricka vatten och hälla vatten över huvudet och i ansiktet)…. Efter att jag kom hem klockan 15:30 har jag legat totaldäckad i soffan och enbart rest mig upp för att gå på toa. Eller gå? Man kan nog inte kalla det för att gå…hasa fram kanske beskriver det bättre.

    Jag rapporterar mina kilometer redan idag fastän jag har imorrn på mig att lägga till flera km. Jag tvivlar dock starkt på att jag ens kommer att kunna gå normalt imorgon,så jag kan nog glömma att ens tro att jag skall ut och springa. Det skall bli en utmaning att stiga upp ur sängen och gå de 8 meter jag har från sovrummet till mitt arbetsrum imorgon bitti! Jippie för att kunna arbeta hemifrån! Nu skall jag och mina 3 blåsor på tårna och skavsår på brösten (ja, usch….finns det INGA löparbh:ar utan sömmar?!) hasa fram till soffan igen.

    Ha en bra start på veckan tjejer!

    /Latmasken

    • Mikaela says:

      15 kilometer är inskrivet! Och jag har ökat ditt mål till 20 mil 😀 (så går det när man är flitig!).
      Bra jobbat och stå på! Illa med blåser och skavsår, ta en paus så att vi andra hinner mer 😉
      Jag kan för övrigt rekommendera Nikes sportsbehåar.
      Keep up the good work! Kram.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Mikaela - in the world © 2013. All Rights Reserved.