Kära utmanare: VI ÄR HALVVÄGS!! Hurra!

Vissa av er har ju tagit helt av och i princip redan fullfört de utsatta 10 milen. Utan att fråga har jag nu ökat upp målet för alla som kommit över 80 mil på 5 veckor. 20 mil totalt (en utmaning är en utmaning…) – moahahaha!

(alright alright, jag får väl hänga på 20 mil jag också…)

UTMANARE – where are you?

Här har vi sammanställning vid halvlek:

Mikaela (me): 23.5 km jogging (79/200)

Gabriella:  22 km jogging (99/200)

La Madrileña: 15 km jogging (105.6/200).

Jessica: 20 km promenader (105/200).

 

Nadja: 11.5 km gång/hike/jogging (63/100)

Elsklingen: 10.6 km jogg/powerwalk (46.2/100)

Helena (Swedish Army Wife):   km powerwalk (26,2/100)

Malin G: km  skidor (50+ /100)

 

Nya utmanare from vecka 4:

Emma: km (11/100)

Kajsa: 9 km jogging/promenader (14/70)

Linn Annika: 10.8 km jogging/crosstrainer (19.4/70)

Nilla: 13.2 km (21.2/70)

Vuxenmamman:

….

Who is ready for week 6?

BONUSUTMANING (för dom som vill ha det lilla extra):
Varje vecka kommer jag att lägga till en liten bonusutmaning. Häng på dom som vill!

Vecka 2: Plankan 1 min (eller så länge du klarar) x3 – 5 dagar denna vecka.
Vecka 3: Magecrunch på slide (se youtube-video nedan). 10 x2 – 3 ggn/v.
Vecka 4: Denna vecka kör fyra övningar för lår och rumpa – bra träning för att förbättra springtiden!
Vecka 5: Eftersom Linnea körde igång med sin utmaning (burpees/situps/twists) känns det lite övermäktigt att slänga in extra styrketräningsövningar så denna veckas bonusutmaning blir: Klocka din bästa 5 km runda! Eller din vanliga runda (vi jämför resultatet i vecka 10). Och till er som går/powerwalkar. Ta tid ni också, prova jogga ett par minuter och se hur det känns. Kom över spärren!
Vecka 6: Utmana dig själv. Spring lite fortare, eller byt runda.

….

Min träning denna veckan:

Mån: Styrketräning: mage/rygg/rumpa/lår + 26 burpees/situps/twists
Tis: Löpträning: Intervall 5 km + Styrketräning: armar/bröst + 27 b/s/t
Ons: Löpträning ute: 10 km + 28 b/s/t + klättring
Tors: Styrketräning: NTC AB Burner 15 min + rumpa/lår + 29 b/s/t
Fre: Löpträning: 8.5 km. NO (!) b/s/t. Shame on me!
Lör: NTC AB Burner 15 min + Back Definer 15 min + 30+31 b/s/t
Sön: 32 b/s/t

….

 

 

6 Responses to Utmaningen so far: Vecka 5

  • Gabriella says:

    [MARKED AS SPAM BY ANTISPAM BEE | Server IP]
    Jäklar vad du har tränat 🙂 Bra jobbat!!! Snart får du lägga ut en formbild 😉

    hahaha, vad rå du är som ökar antalet km 🙂 Men jag är på såklart!! Hittills 99 km, dvs 22 km denna vecka 🙂 … och ja, nästa vecka lovar jag att öka sträckan och prova en anna rutt!

    • Mikaela says:

      Haha. Jag önskar att jag hade en läcker formbild att visa upp. Tyvärr så syns det alltför lite på min kropp att jag faktiskt tränar. Men kanske det kommer en före/efterbild när vi är färdig med burpees/abs-utmaningen…
      OCH, du kan ju inte bara ha 1 km kvar när vi bara kommit halvvägs igenom utmaningen. Så – fortsätt springa för livet! 🙂
      Kram!

  • Nu har jag gjort en liten sammanställning av min vecka! Jag har nu faktiskt redan gått mina 10 mil men som du skriver får jag väl utöka de till 20 istället samt kanske våga mig på att jogga lite sen när isen har försvunnit 🙂

    • Mikaela says:

      Bra jobbat! Häng på på 20 mil.
      Och JA – prova jogga lite. Du kan alltid börja med att “bara” jogga 5 minuter och så gå 10min, jogga 5 och gå 10. Du kommer fort märka att du har lust att jogga längre och längre och gå mindre och mindre. Stå på! Kram.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Mikaela - in the world © 2013. All Rights Reserved.