UTMANARE – vem är fortfarande med!?

Här har vi sammanställning efter 6 fullförda veckor:

Mikaela (me): 24.7 km jogging (103.7/200)

Gabriella: 23 km jogging (122/200)

La Madrileña: 33 km jogging (138.6/200).

Jessica: 24 km promenader (129/200).

 

Nadja: km gång/hike/jogging (63/100)

Elsklingen: 11.5 km jogg/powerwalk (57.7/100)

Helena (Swedish Army Wife):   km powerwalk (26,2/100) Är du fortfarande med?

Malin G: km  skidor (50+ /100)

 

Nya utmanare from vecka 4:

Emma: km (11/100) Hur går det?

Kajsa: 18.9 km jogging/promenader (32.9/70)

Linn Annika: 10 km jogging/crosstrainer (29.4/70)

Nilla: 13.8 km (35/100)

Vuxenmamman: Är du med?

….

Who is ready for week 6?

BONUSUTMANING (för dom som vill ha det lilla extra):
Varje vecka kommer jag att lägga till en liten bonusutmaning. Häng på dom som vill!

Vecka 2: Plankan 1 min (eller så länge du klarar) x3 – 5 dagar denna vecka.
Vecka 3: Magecrunch på slide (se youtube-video nedan). 10 x2 – 3 ggn/v.
Vecka 4: Denna vecka kör fyra övningar för lår och rumpa – bra träning för att förbättra springtiden!
Vecka 5: Eftersom Linnea körde igång med sin utmaning (burpees/situps/twists) känns det lite övermäktigt att slänga in extra styrketräningsövningar så denna veckas bonusutmaning blir: Klocka din bästa 5 km runda! Eller din vanliga runda (vi jämför resultatet i vecka 10). Och till er som går/powerwalkar. Ta tid ni också, prova jogga ett par minuter och se hur det känns. Kom över spärren!
Vecka 6: Utmana dig själv. Spring lite fortare, eller byt runda.
Vecka 7: Kör minst ett intervallpass exempelvis 4×4 (spring fort 4 min, jogga/gå 4 min, upprepa 4 gånger). Ni som går/powerwalkar – jogga 4 min gå 4. Prova!

….

Min träning denna veckan:
Inte så varierande träning denna vecka. Sliten fortfarande med min svaga hälsena/ankel men har lagt in dagliga tåhävningar så förhoppningsvis klarar jag att forsätta träna som vanligt. Ska försöka lägga in lite fler styrketräningspass kommande vecka. Det kan jag behöva.

Mån: Styrketräning: Allover deluxe + 33 burpees/situps/twists
Tis: Löpträning: Intervall 6.5 km
Ons: Löpträning: Rolling Hills 8 km + NTC Ab Burner+ 70 b/s/t
Tors: 36 b/s/t
Fre: Löpträning: 10.2 km. 37 b/s/t
Lör: Cykel 4.2 mil.
Sön: 38+39 b/s/t

….

10 Responses to Utmaningen so far: Vecka 6

    • Mikaela says:

      SF är plant där jag springer 😉
      Och jag springer mycket på löpband också för att jag hatar asfalt.
      Denna vecka ska jag satsa lite mer seriöst på styrketräning.
      Men så var det ju nån som var jobbig och ökade upp målet till 20 mil också… Damn that person!!
      Kram.

  • Nilla says:

    Du får gärna ändra slutmålet till 100, jag borde kunna klara det målet så länge inga barnbaciller kommer och tar mig 😉

    Förra veckan skramlade jag ihop 13.81 km i löpspåret 🙂

  • Hola från Madrid,

    Jag har varit jätteeeduktig denna vecka. I Onsdags sprang jag 10 km, på Lördagen 15 km och på Söndagen sprang jag 8 km, dvs. 33 km sammanlagt. Ingen toppless på stranden i sommar kan jag meddela, jag har fler och fler sår på brösten trots plåster, bomull osv. Nu börjar det blir akut med att hitta en löparbh UTAN sömmar! 🙂

    Ha en bra vecka!

    Saludos desde Madrid,
    La Madrileña

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Mikaela - in the world © 2013. All Rights Reserved.