UTMANARE – we are almost there! 3 weeks to go.
What’s your numbers?

Sammanställning efter 7 fullförda veckor:

Mikaela (me): 22 km jogging (125.7/200)

Gabriella: 11 km jogging (133/200)

La Madrileña: km jogging (138.6/200).

Jessica: 24 km promenader (153/200).

 

Elsklingen: 9.7 km jogg/powerwalk (67.4/100)

Nadja: km gång/hike/jogging (63/100)

Helena (Swedish Army Wife): (26,2/100) Är du fortfarande med?

Malin G: km  skidor (50+ /100)

 

Nya utmanare from vecka 4:

Kajsa: 21 km jogging/promenader (43.9/70)

Linn Annika: 15 km jogging/crosstrainer (44.4/70)

Nilla: 11.3 km (46.3/100)

Emma: (11/100) Hur går det?

Vuxenmamman: Är du med?

….

Who is ready for week 8?

BONUSUTMANING (för dom som vill ha det lilla extra):
Varje vecka kommer jag att lägga till en liten bonusutmaning. Häng på dom som vill!

Vecka 2: Plankan 1 min (eller så länge du klarar) x3 – 5 dagar denna vecka.
Vecka 3: Magecrunch på slide (se youtube-video nedan). 10 x2 – 3 ggn/v.
Vecka 4: Denna vecka kör fyra övningar för lår och rumpa – bra träning för att förbättra springtiden!
Vecka 5: Eftersom Linnea körde igång med sin utmaning (burpees/situps/twists) känns det lite övermäktigt att slänga in extra styrketräningsövningar så denna veckas bonusutmaning blir: Klocka din bästa 5 km runda! Eller din vanliga runda (vi jämför resultatet i vecka 10). Och till er som går/powerwalkar. Ta tid ni också, prova jogga ett par minuter och se hur det känns. Kom över spärren!
Vecka 6: Utmana dig själv. Spring lite fortare, eller byt runda.
Vecka 7: Kör minst ett intervallpass exempelvis 4×4 (spring fort 4 min, jogga/gå 4 min, upprepa 4 gånger). Ni som går/powerwalkar – jogga 4 min gå 4. Prova!
Vecka 8: AbDomination – vägen till 6-pack ;). Go go go!


….

Min träning denna veckan:
Nytt mål – halvmaraton! Något ostrukturerad när det kommer till Linneas utmaning (ligger minus 40 st efter denna vecka men jag ska ta igen dom imorgon. Promise!).

Mån: Löpträning: Tempo 5 km. Styrka: lår/rumpa/mage/rygg. 100 (!) burpees/situps/twists.
Tis: Löpträning: Intervall 5 km. Styrka: Armar/bröst/skuldror. 40 b/s/t.
Ons: Styrka: lår/rumpa/mage/rygg. 75 (!) b/s/t.
Tors: Spinning.
Fre: Löpträning: Långkörning 12 km.
Lör: 50 b/s/t
Sön: Cykel 20 km.

….

7 Responses to Utmaningen so far: Vecka 7

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Mikaela - in the world © 2013. All Rights Reserved.