UTMANARE –  2 weeks to go. We can do it!

Sammanställning efter 8 fullförda veckor:

Mikaela (me): 27.5 km jogging (153.2/200) – 46.8 km to go.

Gabriella: 23 km jogging (156/200) – 44 km to go.

La Madrileña: 14 km jogging (154.6/200). – SKADAD! 🙁

Jessica: 20 km promenader (173/200) – 27 km to go.

 

Elsklingen: 14.1 km jogg/powerwalk (81.5/100) – 18.5 km to go.

Nadja: 50 km gång/hike/jogging (113/100) – DONE! But keep up the good work!

Helena (Swedish Army Wife): (26,2/100) Är du fortfarande med?

Malin G: km  skidor (50+ /100)

 

Nya utmanare from vecka 4:

Kajsa: 12 km jogging/promenader (55.9/70) – 14.1 km to go. You can do it!

Linn Annika: km jogging/crosstrainer (44.4/70)

Nilla: 4.7 km (51/100) – 49 km to go.

Emma: (11/100) Hur går det?

Vuxenmamman: Är du med?

….

Redo för vecka 9.

BONUSUTMANING (för dom som vill ha det lilla extra):
Varje vecka kommer jag att lägga till en liten bonusutmaning. Häng på dom som vill!

Vecka 2: Plankan 1 min (eller så länge du klarar) x3 – 5 dagar denna vecka.
Vecka 3: Magecrunch på slide (se youtube-video nedan). 10 x2 – 3 ggn/v.
Vecka 4: Denna vecka kör fyra övningar för lår och rumpa – bra träning för att förbättra springtiden!
Vecka 5: Eftersom Linnea körde igång med sin utmaning (burpees/situps/twists) känns det lite övermäktigt att slänga in extra styrketräningsövningar så denna veckas bonusutmaning blir: Klocka din bästa 5 km runda! Eller din vanliga runda (vi jämför resultatet i vecka 10). Och till er som går/powerwalkar. Ta tid ni också, prova jogga ett par minuter och se hur det känns. Kom över spärren!
Vecka 6: Utmana dig själv. Spring lite fortare, eller byt runda.
Vecka 7: Kör minst ett intervallpass exempelvis 4×4 (spring fort 4 min, jogga/gå 4 min, upprepa 4 gånger). Ni som går/powerwalkar – jogga 4 min gå 4. Prova!
Vecka 8: AbDomination – vägen till 6-pack ;) . Go go go!
Vecka 9: Min fantasi har tagit slut. Något tips?

….
Min träning denna veckan:
Target 1: 347 + 40 (rest från förra veckan) burpees/situps/twist – 400 check!
Target 2: 12-13 km långdistanslöpning – 13 km check!

Mån: Löpträning: Backe 6 km. Styrka: lår/rumpa/mage. 100 burpees/situps/twists.
Tis: Löpträning: Intervall 8.5 km. Styrka: Armar/rygg 100 b/s/t.
Ons: 50 b/s/t + mage/rygg
Tors: Spinning + 100 burpees + AbDomination 8 min + NTC Back Definer 15 min.
Fre: Löpträning: Långetapp 13 km.
Lör: Träningsfri!!
Sön: 50 burpees + AbDomination 8 min.

….

2 Responses to Utmaningen so far: Vecka 8

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Mikaela - in the world © 2013. All Rights Reserved.