Utmanare – bara EN vecka kvar!!
Go go GO!

Sammanställning efter 9 fullförda veckor:

Mikaela (me): 22.2 km jogging (175.4/200) – 24.6 km to go.

Gabriella: 26 km jogging (182/200) – 18 km to go.

La Madrileña: 6 km jogging (160.6/200). – SKADAD! Men still going strong!

Jessica: 20 km promenader (193/200) – 7 km to go.

 

Elsklingen: 8.9 km jogg/powerwalk (90.4/100) – 9.6 km to go. I know you can do it!

Nadja: km gång/hike/jogging (113/100) – DONE! But keep up the good work!

Helena (Swedish Army Wife): (83.5/100) – 16.5 km to go.

Malin G: km  skidor (50+ /100)

 

Nya utmanare from vecka 4:

Kajsa: 7 km jogging/promenader (62.9/70) – 7.1 km to go.

Linn Annika: 5 km jogging/crosstrainer (49.4/70) – 20.6 km to go.

Nilla: 0 km (51/100) – 49 km to go.

Emma: (11/100) Hur går det?

Vuxenmamman: Är du med?

….

SISTA VECKAN!!

BONUSUTMANING (för dom som vill ha det lilla extra):
Varje vecka kommer jag att lägga till en liten bonusutmaning. Häng på dom som vill!

Vecka 2: Plankan 1 min (eller så länge du klarar) x3 – 5 dagar denna vecka.
Vecka 3: Magecrunch på slide (se youtube-video nedan). 10 x2 – 3 ggn/v.
Vecka 4: Denna vecka kör fyra övningar för lår och rumpa – bra träning för att förbättra springtiden!
Vecka 5: Eftersom Linnea körde igång med sin utmaning (burpees/situps/twists) känns det lite övermäktigt att slänga in extra styrketräningsövningar så denna veckas bonusutmaning blir: Klocka din bästa 5 km runda! Eller din vanliga runda (vi jämför resultatet i vecka 10). Och till er som går/powerwalkar. Ta tid ni också, prova jogga ett par minuter och se hur det känns. Kom över spärren!
Vecka 6: Utmana dig själv. Spring lite fortare, eller byt runda.
Vecka 7: Kör minst ett intervallpass exempelvis 4×4 (spring fort 4 min, jogga/gå 4 min, upprepa 4 gånger). Ni som går/powerwalkar – jogga 4 min gå 4. Prova!
Vecka 8: AbDomination – vägen till 6-pack ;) . Go go go!
Vecka 9: Min fantasi har tagit slut. Något tips?
Vecka 10: För er som klockade er runda under vecka 5. Klocka samma runda denna vecka och se progressionen!

….
Min träning denna veckan:
Target 1: 399 – 13 (överskott från förra veckan) burpees/situps/twist – 410 check! (+ 24 stk till nästa vecka)
Target 2: 13-14 km långdistanslöpning – det blev tyvärr inget långlöp denna vecka.
Träningsmotivationen försvann på onsdagen. Jag kommer igen nästa vecka. 

Mån: Löpträning: Backe 8 km. AbDomination 8 min + mage/armar+ 60 burpees/situps/twists.
Tis: Löpträning: Tempo 5 km. Styrka: Lår/rumpa/rygg + 50 b/s/t.
Ons: 50 b/s/t
Tors: Spinning + 100 burpees + mage/rygg
Fre: Löpträning: 9 km.
Lör: 50 b/s/t
Sön: 100 burpees

….

11 Responses to Utmaningen so far – Vecka 9

  • Gabriella says:

    [MARKED AS SPAM BY ANTISPAM BEE | Server IP]
    Hey Mikaela,

    Det blev 26 km förra veckan 🙂 Så sammanlagt 182 km. Bara en vecka kvar ju! Vi borde ha en ny utmaning 😉

  • Hola,

    Jag var och sprang en enda dag (i Torsdags 15/3) och enbart 6 km för att testa hur det kändes. Jag passade pa eftersom jag hade physiotherapist (sjukgymnast pa svenska?) dagen efter. Jag har akt skidor igar och har inte ont sa nu far ni passa er för jag börjar nog springa lite lätt denna vecka!!! 😉

    Saludos desde Los Pirineos (inte Madrid denna gang, befinner mig i Pyreneerna),
    La Madrileña

  • Jajamen jag är fortfarande med! Jag hade uppehåll 5 1/2 vecka bara 😉 jag ligger på 83.5 km efter dagens powerwalk så jag räknar med att klara 10 mil i alla fall, jag har 7 dagar på mig för att ta mig mindre än 2 mil så det är nema problema 😉

    Jag kommer alltså ha gjort 10 mil på lite drygt fem veckor och det är jag nöjd med med tanke på att utmaningen var 10 mil på 10 veckor från början 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Utmanare – bara EN vecka kvar!!
Go go GO!

Sammanställning efter 9 fullförda veckor:

Mikaela (me): 22.2 km jogging (175.4/200) – 24.6 km to go.

Gabriella: 26 km jogging (182/200) – 18 km to go.

La Madrileña: 6 km jogging (160.6/200). – SKADAD! Men still going strong!

Jessica: 20 km promenader (193/200) – 7 km to go.

 

Elsklingen: 8.9 km jogg/powerwalk (90.4/100) – 9.6 km to go. I know you can do it!

Nadja: km gång/hike/jogging (113/100) – DONE! But keep up the good work!

Helena (Swedish Army Wife): (83.5/100) – 16.5 km to go.

Malin G: km  skidor (50+ /100)

 

Nya utmanare from vecka 4:

Kajsa: 7 km jogging/promenader (62.9/70) – 7.1 km to go.

Linn Annika: 5 km jogging/crosstrainer (49.4/70) – 20.6 km to go.

Nilla: 0 km (51/100) – 49 km to go.

Emma: (11/100) Hur går det?

Vuxenmamman: Är du med?

….

SISTA VECKAN!!

BONUSUTMANING (för dom som vill ha det lilla extra):
Varje vecka kommer jag att lägga till en liten bonusutmaning. Häng på dom som vill!

Vecka 2: Plankan 1 min (eller så länge du klarar) x3 – 5 dagar denna vecka.
Vecka 3: Magecrunch på slide (se youtube-video nedan). 10 x2 – 3 ggn/v.
Vecka 4: Denna vecka kör fyra övningar för lår och rumpa – bra träning för att förbättra springtiden!
Vecka 5: Eftersom Linnea körde igång med sin utmaning (burpees/situps/twists) känns det lite övermäktigt att slänga in extra styrketräningsövningar så denna veckas bonusutmaning blir: Klocka din bästa 5 km runda! Eller din vanliga runda (vi jämför resultatet i vecka 10). Och till er som går/powerwalkar. Ta tid ni också, prova jogga ett par minuter och se hur det känns. Kom över spärren!
Vecka 6: Utmana dig själv. Spring lite fortare, eller byt runda.
Vecka 7: Kör minst ett intervallpass exempelvis 4×4 (spring fort 4 min, jogga/gå 4 min, upprepa 4 gånger). Ni som går/powerwalkar – jogga 4 min gå 4. Prova!
Vecka 8: AbDomination – vägen till 6-pack ;) . Go go go!
Vecka 9: Min fantasi har tagit slut. Något tips?
Vecka 10: För er som klockade er runda under vecka 5. Klocka samma runda denna vecka och se progressionen!

….
Min träning denna veckan:
Target 1: 399 – 13 (överskott från förra veckan) burpees/situps/twist – 410 check! (+ 24 stk till nästa vecka)
Target 2: 13-14 km långdistanslöpning – det blev tyvärr inget långlöp denna vecka.
Träningsmotivationen försvann på onsdagen. Jag kommer igen nästa vecka. 

Mån: Löpträning: Backe 8 km. AbDomination 8 min + mage/armar+ 60 burpees/situps/twists.
Tis: Löpträning: Tempo 5 km. Styrka: Lår/rumpa/rygg + 50 b/s/t.
Ons: 50 b/s/t
Tors: Spinning + 100 burpees + mage/rygg
Fre: Löpträning: 9 km.
Lör: 50 b/s/t
Sön: 100 burpees

….

11 Responses to Utmaningen so far – Vecka 9

  • Gabriella says:

    [MARKED AS SPAM BY ANTISPAM BEE | Server IP]
    Hey Mikaela,

    Det blev 26 km förra veckan 🙂 Så sammanlagt 182 km. Bara en vecka kvar ju! Vi borde ha en ny utmaning 😉

  • Hola,

    Jag var och sprang en enda dag (i Torsdags 15/3) och enbart 6 km för att testa hur det kändes. Jag passade pa eftersom jag hade physiotherapist (sjukgymnast pa svenska?) dagen efter. Jag har akt skidor igar och har inte ont sa nu far ni passa er för jag börjar nog springa lite lätt denna vecka!!! 😉

    Saludos desde Los Pirineos (inte Madrid denna gang, befinner mig i Pyreneerna),
    La Madrileña

  • Jajamen jag är fortfarande med! Jag hade uppehåll 5 1/2 vecka bara 😉 jag ligger på 83.5 km efter dagens powerwalk så jag räknar med att klara 10 mil i alla fall, jag har 7 dagar på mig för att ta mig mindre än 2 mil så det är nema problema 😉

    Jag kommer alltså ha gjort 10 mil på lite drygt fem veckor och det är jag nöjd med med tanke på att utmaningen var 10 mil på 10 veckor från början 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Mikaela - in the world © 2013. All Rights Reserved.