En härlig men bildlös helg! Den enda bild jag lyckades ta er denna från idag. E ville surfa och jag ville springa. Vi kombinerade det genom att köra ned till Linda Mar Beach där han kunde surfa och jag kunde springa på kullarna ni ser där borta. 11 km upp och ned för hillsen har nu resulterat i stela ben och mör rumpa.

Igår firade vi den mexikanska högtidsdagen Cinco de Mayo med picnic i Dolores Park. Strålande sol, massor av folk och mexikansk musikunderhållning hela dagen lång. Enligt vår mexikanska vän firas Cinco de Mayo bara i USA och inte i Mexico. Hon trodde det mest handlar om att mexikaner i USA behöver en identitet. Hur som helst så tog vi tillfället i akt att hänga med alla våra vänner och njuta solen ute. Kvällen avslutades med tacos på en av de lokala taquerierna och fest hemma hos M & J.

Efter en månad med massor av besök och en full rulle helg har vi nu båda sjunkit ned i soffan och njuter tystnad och tom lägenhet.

Vi hörs!

4 Responses to Helgen i korthet

  • Love in LA says:

    Wow, vilket ställe att spinga på! 🙂 Det ser fantastiskt ut!

    Har börjat löpträna, dock utan framgång – det är sjukt jobbigt! :/
    Har du några tips på hur man ska göra för att komma igång ordentligt?

    Kram

    • Mikaela says:

      Hej! Första steget är att komma igång!! Så stå på. Jag tyckte också det var sjukt jobbigt (och tråkigt) i början men här kommer mina bästa tips:
      1. Sätt mål. Både kortsiktiga och långsiktiga. Ex att orka springa 5 km utan att stanna o gå eller att springa en viss distans på en viss tid. Tänk på att sätta överkomliga mål.
      2. Spring ute! Att springa på löpband är fruktansvärt tråkigt och demotiverande.
      3. Om du springer på löpband – variera! Spring rolling hills, intervall, backträning osv.
      4. Använd dig av mutor och belöningar. Sätt ett mål och sätt en belöning när du nått det. Ex. unna dig en ny väska när du sprungit ett visst antal mil.
      5. Ta det lugnt i början och vila mellan passen. Jag har gjort felet att gå ut för hårt MÅNGA gånger!
      6. Ladda iPoden med pepp musik, audioböcker eller podcasts och tänk positivt. Om du hela tiden tänker att det är jobbigt så kommer kroppen också att tro att det är det. Låter kanske flummigt ut men det funkar faktiskt att tänka positivt.

      Ojdå, detta blev nästan en liten roman 🙂 haha, men lite tips från mig alltså. Lycka till!!
      Kram.

      • Love in LA says:

        Tack så jättemycket för bra och peppande tips!:)
        Jag har nog gått ut för hårt, så igår tag jag det lite lugnare och orkade hålla ut i en hel kvart 🙂 Haha! Lite lamt, men det kändes bra för självförtroendet så nu känns det lite bättre och roligare 🙂 Jag vill ha en ny väska så det ska bli min morot!

        Kram

        • Mikaela says:

          Bra jobbat! Bättre att ta det lugnt och sakt öka tempot. Även om det är tugnt i början så är det då man ser bäst framgång. Häng i ett par veckor till så kommer du se att det går mycket lättare och plötsligt så sitter du där med din väska 😉 KRAM!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Mikaela - in the world © 2013. All Rights Reserved.