När jag väl kom mig ut var formen på topp trots lite stela ben efter helgens löptur upp och ned för hillsen. Jag tog det lugnt och njöt solen och den varma vinden och tog mig faktiskt runt 16.5 km. Mitt mål är att orka springa bort till Golden Gate Bridge och tillbaka för det blir totalt lite mer än en halvmaraton. Bara 5 km to go! Half Marathon – here I come! 🙂

Om jag ska vara ärligt så trodde jag aldrig jag skulle orkar hålla ut med träningen så här länge. Jag är en på och av människa som går mer på impuls än rutin. Jag brukar gå ut alltför hårt och lessna allt för fort. Men nu har träning –  och framför allt löpning – blivit en del av vardagen som jag mer eller mindre blivit beroende utav. Jag planerar dagarna och veckorna utifrån träningsschemat och jag blir fruktansvärt irriterad om jag inte får lov att springa de dagar jag tänkt (bitchvarning). Jag undrar hur det blir den dagen då jag får mig ett jobb. Kommer jag att orka hänga i lika mycket då? Förmodligen inte… får försöka ta vara på tiden så mycket som möjligt nu medans jag går ledig.

Målet, långt där borta - täckt av San Franciscos kända dimma.

Nu borde jag plugga spanska men istället tror jag nog att jag sätter mig med en bok på balkongen. Jag har blivit världens sämsta spanskaelev. På och av som sagt. Ge allt – eller ingenting. Just nu är det ingenting när det gäller spanskan.

Hoppas ni har en härlig dag! Vi hörs!

6 Responses to 16.5 km – check!

  • Jagger says:

    Det är ingen dålig utsikt som du har då du springer?! 🙂 Coolt. (Nääää.. inte alls avis.)
    Vad använder du för program då du får din rutt utritad så exakt? Jag har testat med telefonens gps men den placerar mig med allt våld typ 3 km från den plats där jag befinner mig.. 😛

    • Mikaela says:

      Ja, det är vackert här! Jag använder mig utav Sports tracker för jag har en gammal nokia telefon. Den funkar bra och jag kan koppla pulsmätaren till. Men dom flesta brukar väl använda RunKeeper som finns både till iPhone och Android.

  • agnes says:

    Oj jag önskar att jag också kunde vara i närheten av att kunna springa en halv mara. Men men, träning ger färdighet så 🙂 Fast jag är också lite sådär, går all in på något nytt och sedan tröttnar så jag måste också få någon sorts rutin på min löpning så att jag inte tröttnar…

    • Mikaela says:

      Stå på och ta det lugnt så ska du se att formen kommer. Variera träningen/löprundorna och tänkt positivt (jag menar det, tänkt överdrivet positivt, typ “gud vad kul det ska bli att springa”. Till slut tror kroppen på dig och då går det lättare). Good luck! Kram.

  • Anna says:

    Ah, vad du ar inspirerande! Om vi hade bott narmare hade vi kunnat plugga spanska ihop. Jag laste det i gymnasiet och vill ta upp det igen. Alltid roligare om man ar tva!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

När jag väl kom mig ut var formen på topp trots lite stela ben efter helgens löptur upp och ned för hillsen. Jag tog det lugnt och njöt solen och den varma vinden och tog mig faktiskt runt 16.5 km. Mitt mål är att orka springa bort till Golden Gate Bridge och tillbaka för det blir totalt lite mer än en halvmaraton. Bara 5 km to go! Half Marathon – here I come! 🙂

Om jag ska vara ärligt så trodde jag aldrig jag skulle orkar hålla ut med träningen så här länge. Jag är en på och av människa som går mer på impuls än rutin. Jag brukar gå ut alltför hårt och lessna allt för fort. Men nu har träning –  och framför allt löpning – blivit en del av vardagen som jag mer eller mindre blivit beroende utav. Jag planerar dagarna och veckorna utifrån träningsschemat och jag blir fruktansvärt irriterad om jag inte får lov att springa de dagar jag tänkt (bitchvarning). Jag undrar hur det blir den dagen då jag får mig ett jobb. Kommer jag att orka hänga i lika mycket då? Förmodligen inte… får försöka ta vara på tiden så mycket som möjligt nu medans jag går ledig.

Målet, långt där borta - täckt av San Franciscos kända dimma.

Nu borde jag plugga spanska men istället tror jag nog att jag sätter mig med en bok på balkongen. Jag har blivit världens sämsta spanskaelev. På och av som sagt. Ge allt – eller ingenting. Just nu är det ingenting när det gäller spanskan.

Hoppas ni har en härlig dag! Vi hörs!

6 Responses to 16.5 km – check!

  • Jagger says:

    Det är ingen dålig utsikt som du har då du springer?! 🙂 Coolt. (Nääää.. inte alls avis.)
    Vad använder du för program då du får din rutt utritad så exakt? Jag har testat med telefonens gps men den placerar mig med allt våld typ 3 km från den plats där jag befinner mig.. 😛

    • Mikaela says:

      Ja, det är vackert här! Jag använder mig utav Sports tracker för jag har en gammal nokia telefon. Den funkar bra och jag kan koppla pulsmätaren till. Men dom flesta brukar väl använda RunKeeper som finns både till iPhone och Android.

  • agnes says:

    Oj jag önskar att jag också kunde vara i närheten av att kunna springa en halv mara. Men men, träning ger färdighet så 🙂 Fast jag är också lite sådär, går all in på något nytt och sedan tröttnar så jag måste också få någon sorts rutin på min löpning så att jag inte tröttnar…

    • Mikaela says:

      Stå på och ta det lugnt så ska du se att formen kommer. Variera träningen/löprundorna och tänkt positivt (jag menar det, tänkt överdrivet positivt, typ “gud vad kul det ska bli att springa”. Till slut tror kroppen på dig och då går det lättare). Good luck! Kram.

  • Anna says:

    Ah, vad du ar inspirerande! Om vi hade bott narmare hade vi kunnat plugga spanska ihop. Jag laste det i gymnasiet och vill ta upp det igen. Alltid roligare om man ar tva!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Mikaela - in the world © 2013. All Rights Reserved.