fitness_is_likeMen ni kommer väl ihåg båda två (träningen och relationen)?

Om man inte har så mycket tid på morgonen (för att man hellre väljer att sova 10 minuter längre) kan man köra intervallträning. Effektiv träning som inte behöver ta så lång tid. Alla klarar att motivera sig till 20 minuters träning! Eller?

Jag brukar köra 4×4 intervaller, dvs 4 minuters intervaller – fyra gånger. Jag försöker varierar mellan speedintervaller och backeintervaller för att träna olika sorters muskler. Nedan ser ni mitt intervallregime:intervaller

Ni kan (och ska) ju så klart anpassa efter er egen form. Som pekpinne kan ni ha att jag just nu oftast håller en medelhastighet på +/- 11 km/h på längre lopp. Så ni ska alltså försöka pressa er lite snabbare än vad ni vanligtvis gör. Den sista minuten ska vara JOBBIG!!

På backeintervallerna bör ni finna en hastighet som ni kan hålla jämnt över 10+ km utan problem. Och det är ingen skam att gå ned på hastigheten när lutningen ökar!! Hitta det som passar dig – men pressa dig lite extra nästa gång! 🙂

Men appropå träning och marriage – glöm inte bort varandra! Träna inte till vilket pris som helst. Eller är det bara oss som kan bli så himla uppslukad i vår träning när motivationen och rutinen äntligen infunnit sig? Att man hellre prioriterar att hinna med träningen, men glömmer bort att vårda relationen. Kanske man stressar runt hela dagen och är stolt över att man använt den där sista energin till att komma på gymmet (för att sedan dö i soffan). Fantastiskt, så klart! Men ibland kanske man skulle använda den där sista energireserven till sin relation istället? Bara en tanke så här på månadens sista dag. Januari måste väl vara den månaden då flest tränar mest? Det märks i alla fall på vårat gym. Kanske februari kan få bli månaden med balans…

Nu väntar snart lunch med tjejerna!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Mikaela - in the world © 2013. All Rights Reserved.