Jag vet att det fortfarande är två dagar kvar på 2013 men i och med att jag räknar träningsåret i veckor får de två sista dagarna av 2013 istället hänga på nästa års sammanfattning.

2013 har verkligen varit ett bra träningsår för mig. Rutinen infann sig fort och träning har varit en naturlig (och nödvändig) del av min vardag. Min stora rädsla var att jag skulle komma ur synk när jag började jobba, speciellt när jag började jobba natt, men istället blev träningen min livlina, min meditation och en stor del av min stresshantering. Jag har genom året hela tiden prioriterat att träna (ibland till och med före att sova) och av årets 52 veckor är det bara 3 veckor som jag inte tränat alls. Jag har gjort totalt 207 pass (30-90 minuters pass) vilket ger ett snitt på nästan 4 pass/veckan. Mitt motto har varit “bättre ett lätt pass än inget pass alls”. Jag fullförde två halvmaraton, och trots att året avslutades med knäproblem och på grund av det två missade halvmaror, hann jag skrapa ihop 850+ km’s löpning (2012 sprang jag ca 77 mil). Så ja, jag är nöjd med träningsåret 2013.

Mina träningsmål för 2014 är att sakta men säkert rehabilitera mitt knä och förhoppningsvis springa ett par halvmaror och kanske, kanske en helmara.  Jag skulle gärna logga 100+ km’s löpning men kommer att satsa mer på allroundträning och framför allt mer på styrketräning. Jag har relativt bra kondition men är fortfarande svag som en sticka. Jag börjar året med detta 6 veckors armhävningsprogram mot 100 pushups (häng på om ni vill!) samt ett 15 km Hot Chocolate lopp i Golden Gate Park. Sen tar jag det som det kommer.

Vad har ni för träningsmål för det nya året?
Om du vill ha en personlig cheerleader – tagga @healthbyyou instagram
eller använd hashtagen #healthbyyou. Jag lovar dig evig pepp!

Happy New Training Year!

thebestisyettocome

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Mikaela - in the world © 2013. All Rights Reserved.