Årets första joggingtur done! Och första joggingturen med vagnen done. Killarna var extremt gnälliga imorse efter att ha vaknat alldeles för tidigt från sin morgonvila (vanligtvis sover dom 1.5t men idag sov dom bara 30 min) så när bägge två skrek för fulla muggar och klängde sig fast på varsitt av mina ben kände jag att det var nog. Så jag slängde dom i vagnen, stoppade in varsin napp och gav mig ut. Frisk luft hjälpte på allas humör och efter en liten halvtimmes gå/springtur var alla 100% gladare.

Jag är absolut inte i någon springform längre och att springa med vagn är faktiskt tyngre än man kan tro. Att komma tillbaka till löpningen efter graviditeten har varit tuffare än jag förväntade mig men nu känner jag mig redo att ta tag i det igen. Jag började lite smått redan efter 2-3 månader och kände att det gick bra men var alldeles för tidigt (ingen magstyrka). Sen försökte jag ta det upp igen ett par månader senare och då kände jag mig starkare och mer redo rent core-mässigt men slet med värk i knän och anklar (egentligen alla leder) efter varje lite joggingtur. Jag vet inte om det beror på hormoner eller att jag blivit äldre men det fick mig att backa igen. Så nu får vi se hur det går den här gången. Jag saknar löpningen. Jag gör pilates 1-3 gånger i veckan men saknar flåset och frihetskänslan när man springer. Jag hoppas att killarna kommer att tycka det är kul att hänga med i vagnen och i så fall kommer vi nog att investera i en riktig löpvagn. Just nu kör jag bara med vår vanliga vagn vilket går helt ok på asfalt och någolunda flatt. E springer med Nelson och snart kan vi förhoppningsvis springa tillsammans allihopa. Det var en av mina målbilder när jag blev gravid och var lite ledsen över att inte kunna springa – att vi skulle springa hela familjen tillsammans alltså.

Jag har varit lite försiktig med att sätta upp löpmål för jag vill inte stressa med det utan låta kroppen få ta den tid den behöver. Men nu när killarna börjar närma sig ett år känns det okej att börja peppa igen. Så mina inofficiella mål är att springa en mil igen före sommaren och förhoppningsvis en halvmaraton innan året är slut. Om kroppen hänger på dvs. Ingen tidsmål utan bara att orka och hålla. Hastigheten får komma så småningom. Är ni fler som löpmål 2018? Dela gärna med er så kan vi peppa tillsammans!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Mikaela - in the world © 2013. All Rights Reserved.